• Doesburg Webdesign

    Doesburg Webdesign

    Wij zijn ervaren webdesigners gevestigd in Noord-Brabant. Doesburg Webdesign ontwikkeld frisse en moderne websites die zijn voorzien van alle mogelijke populaire internettoepassingen.
  • Up to date Websites

    Up to date Websites

    De internet ontwikkelingen gaan razend snel. Doesburg Webdesign zorgt ervoor dat uw website goed beveiligd is en up to date blijft voor goede weergave op desktop, laptop, tablet en smartphone.
  • Google Ranking & SEO

    Google Ranking & SEO

    Een nieuwe website moet natuurlijk gevonden kunnen worden. Doesburg Webdesign maakt "Google vriendelijke" websites waardoor uw website beter en sneller wordt gevonden.
  • 1
  • 2
  • 3

Google Ranking en SEO

googleseoHet succes van een nieuwe website is voor een groot deel afhankelijk van de vindbaarheid. De zoekmachine Google wordt veruit het meeste gebruikt in Nederland en maakt uw website vindbaar voor internet bezoekers. PageRank is een methode om pagina's op internet te ordenen naar belang. Het is ontwikkeld door de oprichters van Google Inc. (Larry Page en Sergey Brin) in 1998 toen zij nog actief waren op Stanford University. Stanford University heeft het patent op PageRank terwijl de naam een handelsmerk is van Google.

Een pagina krijgt een hogere PageRank als er meer links van andere pagina's zijn waarbij het aantal links op die andere pagina's en de PageRank van die andere pagina's ook van belang zijn. Google claimt dat de term 'Page' als onderdeel van 'PageRank' refereert aan de achternaam van Google-medeoprichter en PageRank-bedenker Larry Page en niet aan het Engelse woord voor 'pagina'. Er wordt verondersteld dat Google deze claim omtrent de oorsprong van de term 'PageRank' poneert om hun Intellectuele Eigendomsrecht rondom het merk 'PageRank' te versterken in casu de situatie tijdens welke een juridische derdenpartij.

Een hoge PageRank is een factor die meespeelt in de SERP ("Search engine results page"). Een hoge pagerank staat echter niet gelijk aan een goede SERP-positie. Voor deze laatste zijn gerelateerde links belangrijker. PageRank is echter zeker niet de enige 'search ranking factor' in het Google-zoekmodel waardoor de volgorde van Google-zoekresultaten niet de facto overeenkomt met de (aflopende) PageRank-volgorde van relevante pagina's uit die zoekresultaten.

Sinds jaar en dag wordt geroepen dat Google met ongeveer 200 factoren rekening houdt voor het bepalen van de ranking van webpagina’s in de resultaten van haar zoekmachine. Het vakgebied wat zich richt op het optimaliseren van deze resultaten noemen we SEO. Met de verschillende updates die Google steeds vaker uitvoert blijft het van belang om up-to-date te blijven. Je opgebouwde positie op relevante zoekwoorden wil je immers behouden of verbeteren.

Google Adwords en Google Analytics

AdWords is een belangrijk onderdeel van zoekgigant Google. Het laat bedrijven toe reclame te maken op de Google-websites, alsook op websites die gebruikmaken van Google AdSense. Het zijn advertenties gebaseerd op zoekwoorden gedefinieerd door de adverteerder. Als er op één van deze zoekwoorden wordt gezocht, wordt de advertentie naast of boven de zoekresultaten weergegeven. Adwords maakt gebruik van het Pay-per-click (PPC) systeem. Dit houdt in dat de adverteerder pas moet betalen voor zijn advertentie als er effectief op zijn advertentie wordt geklikt. Als adverteerder kun je zelf bepalen wat het maximumbedrag is dat je wilt betalen per aangeklikte advertentie. Als er meerdere adverteerders zijn voor hetzelfde zoekwoord worden de advertenties die het meeste opbrengen per klik bovenaan geplaatst. Op basis van je zoekwoorden kan Google een schatting maken van wat de adverteerder moet betalen per klik. Een minimumbudget is er niet, de adverteerder kan wel een maximumbudget instellen. Als je boven dit budget gaat, wordt de advertentie automatisch niet meer getoond.

googleadwords2De adverteerder kan zelf kiezen welke zoekwoorden aan zijn advertentie worden gelinkt, hierdoor wordt de advertentie enkel getoond aan mensen die interesse hebben in het onderwerp. Verder zijn er nog twee soorten doelgerichtheid waarmee een adverteerder zijn advertentie nog specifieker kan aanbieden.

Regionale doelgerichtheid: het is mogelijk om aan te duiden dat enkel mensen die in de buurt van de regio, of een zelf gekozen plaats, zoeken of wonen de advertentie te zien krijgen. Dit gebeurt door het analyseren van de zoekopdracht (bijvoorbeeld “pizzeria Antwerpen”) of aan de hand van het IP-adres. 

Aangepaste doelgerichtheid: een adverteerder bepaalt hier zelf de straal, of bakent zelf de grenzen af van het gebied waarin de advertentie moet worden weergegeven. AdWords maakte gebruik van een MySQL database. Nadat het systeem in gebruik werd genomen werd er overgeschakeld op het Oracle. Omdat de code geport moest worden van de ene taal naar de andere werd het systeem trager. Nu gebruikt men weer MySQL.

Met Google Analytics kunt u niet alleen uw verkopen en conversies meten, maar ook inzicht krijgen in hoe bezoekers uw site gebruiken, hoe ze op uw site terechtkomen en hoe u ervoor kunt zorgen dat ze terugkomen. Google Analytics is ontwikkeld op een krachtig, gebruiksvriendelijk rapportageplatform. Daardoor kunt u zelf bepalen welke gegevens u wilt bekijken en u kunt uw rapporten aanpassen met slechts enkele muisklikken. Met inhoudsrapporten krijgt u een beter beeld van welke gedeelten van uw website goed presteren en welke pagina's het populairst zijn, zodat u de gebruikerservaring voor uw klanten kunt verbeteren. Google Analytics helpt u bij het meten van de impact van mobiel op uw bedrijf. Bovendien biedt Google Analytics softwareontwikkelingspakketten voor iOS en Android om mobiele apps te bouwen, zodat u kunt meten hoe mensen uw app gebruiken.

Doesburg Webdesign heeft inmiddels al een paar jaar ervaring met Google SEO, Google Adwords en Google Analytics.

Heeft u interesse in een nieuwe website?
Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek of offerte.
 
Read bet365 Offers on this site.